oh my

Igår.. Vad hände liksom? Vem bytte ut min häst?

Red första turen på min pojk igår efter flytten hem. Ja, det låter värre än vad det är, han hade bara vila i Söndags. I alla fall så red vi ju som sagt på travbanan (hade visst skrivit rundan i planeringen?). Värmde upp några varv först i skritt och trav. Redan här kändes han så himla superfin. Han var taggad till tusen och var superkänslig. Minsta lilla vink svarade han på direkt. Han knäppte med öronen och var så sammarbetsvillig.
 
Tog ett par galoppfattningar runt spåret för att känna lite på honom och låta honom springa av sig lite innan det riktigta arbetet. Längst ner på "travbanan" så var det otroligt fint underlag så där jobbade vi resten av passet. Mycket galoppfattningar och galopp på volt. 
Känslan av att sitta på hans rygg igår, när vi galopperade på volterna och vi jobbade oss till den där riktiga galoppen, var totalt amazing! Han bara gick liksom, som ett ånglok. Man kände verkligen hur han jobbade med bakbenen. Det var verkligen som att rida i "uppförsbacke".
 
 
Behöver jag säga att jag var stolt? Puss på min fina häst
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0