var nöjd och glad för det du har vem vet hur länge det finns kvar

Igår tränade vi på Hult, vi hoppade tillsammans med Anna och Tequila för Anders. Vi har inte vart med på träninge på hela sommaren i stort sett, då vi bara gått på halvfart. När vi tränade innan vår "semester" så tyckte jag det var lite otäckt att galoppera på hindren. Vi hade ju ingen riktig galopp då, det var ju bara fram eller mer fram. Han blev så vinglig innan hindren, vilket gjorde att jag la mig i för mycket och så blev det ofta pannkaka.
 
Nu, när vi fått till galopperna så kändes det tusen gånger bättre.
 
Som vanligt får ni stå ut med en dålig paintbild..
Vi började trava bommar på medellinjen (det som på bilden är ett räcke). För att få dom raka och rättställda. Efter det så lades det upp ett räcke, men hjälpbom före och efter, som skulle hjälp oss att rida rakt. Vi började som alla pass att komma i trav och det kändes ganska bra.
Vi tog bort hjälpbommarna och nu skulle vi istället komma snett på hindret och byta galopp över (självklart). När Anders sa att vi skulle komma i galopp så blev jag, som jag alltid blir, lite tillbakadragen.
 
Men efter några språng så släppte det. Vi gjorde tillslut en bana av allt ihop och ´vi kom rätt nästan varje gång. Bytena satt nästan varje gång! Och eftersom vi har fått sådan ordning på galoppen så när det blev korsgalopp  (hände några ggr) så behövde jag inte sakta av till trav för att göra en ny fattning. Jag bara ställde honom och gjorde en ny, tydlig galoppfattning, så bytte han. Vilken j*vla känsla!
 
 
 
Vi fick mycket beröm igår faktiskt, vilket kändes så himla skönt. Jag är ju lite självkritiskt, det är jag alltid.. Så direkt efter passet så var jag lite tveksam på hur jag kände över dagens prestation, jag analyserade och funderade över allt.. Nu vill jag göra det klart och tydligt, att jag gav Tarzan massa beröm! Både efter och under passet. Det gör jag altid!! Så ni inte tror att jag går och är sur på honom. Jag är bara kritiskt till min egen insatts, analyserar om JAG kunnat gjort det bättre.
 
Men när jag kom hem så vände det. Jag hade en otroligt skön känsla i hela kroppen.
Fick även ett medd. på facebook av Anna "Är du inte stolt över DIG och din häst idag så blir jag sur på dig :-P".
Haha, hon är go!
 
Blev som vanligt ett långt och babbligt inlägg. Men jag måste bara berätta så ingående eftersom jag är såå stolt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0