Dressyr

Det här med sadel alltså. Jag vill verkligen ha en dressyrsadel nu, nog för att jag verkligen älskar min hoppsadel. Men jag skulle verkligen ha användning av en dressyrsadel, så man kan rida ordentliga dressyrpass, så vi får träna upp den sidan med. Eeftersom jag de senaste åren har blivit mer intresserad av dressyren och mer än gärna vill starta lite tävlingar där med till våren.

Nu är alltså frågan, vilken sadel man ska ha. Wintecen tycker jag absolut om, har ridit Annas isabell ett par gånger och den är verkligen skön tycker jag, men eftersom jag inte har så stor erfarenhet av dressyrsadlar så ver jag ju inte om den är tillräckligt skön igentligen, svårt att försklara. Men i allafall. Jag tror jag ska åka in till Till Häst i helgen och låna med mig lite sadlar hem och prova.

Vad har ni har dressyrsadel, vilka för- samt nackdelar ser ni med eran?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0