stillhoppning

I Söndags så var det stilhoppningsträning på Hult som gällde. Jag hade med mig min kära vän Emma som lasthjälp och kameraman. Lastningen gick relativt bra, det tog oss ca. 20min att få in honom, och sen stod han fint och stilla hela vägen (här var jag supernervös, jag har aldrig kört transport förut, men det gick ju fint). Så på hemvägen så hjälpte Anna till och då tog det inte ens fem minuter, så det tar sig allt!

Träningen gick fint, tränaren tyckte jag hade en fin modell på travare med bra galopp, sånt är alltid kul att höra! Vi gjorde bara enkla övningar med tanke på att det var faktiskt var stilen som skulle slipas. Självklart så var det inte helt felfritt, utan lite småsaker. Så som att han måste gå i en stadigare form, vilket jag jobbat som en galning med honom. (Det är därför jag nu låter honom gå lite uppe i vädret med huvudet, för att han annars nyper fast i bettet och blir då jätte vinglig). Men det är påväg, så snart sitter det med.
Däremot så är jag ju mer kritist mot mig själv än vad tränaren var, när jag ser bilderna tycker jag att det ser hemst ut, jag skulle behöva räta mer på mig, titta upp, och gå ner typ 10kilo. (haha, okej, vikten har inte så mycket med ridninggen att göra, men det skulle nog se betydligt trevligare ut om man var lite slankare).












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0