Det här är Tarzan


Tacchinardi
2001-05-06
Varmblodig travare
e. Maybe tomorrow
u. Persos molly
Färg: Svartbrun
Kön: valack
Signalement: stjärn, vit fläck på överläppen
Svenskt frysmärkningsnummer: 11709S
Ägare: Sofie Qwarforth

Jag har ju själv inte ägt honom så länge. Han kom hem till oss i mitten på April i år. Jag såg honom på annons på hastnet och tyckte han såg trevlig och fin ut. Det stod i annonsen att han hade fina gångarter, påbörjad öppna- sluta och skänkelvikningar och ganska välutbildad för att vara travare.
Eftersom annonserna sällan stämmer överens med hästen så hade vi ganska låga förväntningar på honom. Men när vi väl provred honom, så stämde faktiskt annonsen. Jag hade ganska svårt att rida honom rätt, som det oftast är när man rider en ny häst, men jag tyckte han var så trevlig. Han var lyhörd och hade underbara gångarter, inget travarsteg där inte. Anna provred honom också och kände lite på honom, och vi var väldigt överens om vad vi tyckte. Redan i bilen på vägen hem så bestämde jag mig. Jag ville ha honom, han skulle bli min!
Helgen efter så åkte vi ner igen, han vet. besiktades och så skrev vi papprena. Så var han äntligen min. Så många år som jag längtat och äntligen har jag en alldeles egen häst, världens finaste, min svarta ögonsten ♥.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0