Första tävlingen

Idag var vi på KM i Mullhyttan och tävlade. Vår första gemensamma tävling.
Jag valde att hoppa 70cm i clear round klassen och 80cm i KMet. Eftersom jag fortfarande är lite osåker på hans avstånd och så.

Clear round 70cm:
Idenna klass var det bara raka bommar och inga konstigheter, så den klassen gick galant. Dock så tänkte jag lite för mycket på avstånden och la mig i lite för mycket och försökte reglera honom vilket igentligen bara tog energi och koncentrationen från oss båda. Men vi kom rakt och fint på hindren, som han tidigare har haft svårt för och gärna genat lite i svängarna. Blev felfria och fick en rosett.

KM 80cm A:0 A:0 :
Denna klass var han mer taggad än tidigare då han visste precis vad som väntades av honom. Något jag blev orolig för var att det hade plockats in en mur på 4e hindret. Då vi aldrig tidigare har hoppat titthinder förut, så lät honom titta länge och väl på den. Dock så var den inga problem alls och första fasen gick till och med bättre än den tidigare klassen, då jag slappnade av mer och lät honom ta tag lite mer i hindrena själv. Dock så tappade jag stigbygeln efter första hindret i andra fasen, fick tag i den igen, hoppade andra hindret, tappade den igen och kände att det tog lite för lång tid att få tag i den då så jag valde att göra en volt för att sedan fortsätta och efter det så flöt det på fint.

Det är med att tappa stigbyglarna har jag haft svårt med ända sen ponnytiden och gör det ofta, däremot var jag lite smidigare förr och hoppade ofta utan ena stigbygeln om det krånglade, vilket jag inte så gärna gör numera, haha.



Bilder från tävlingen kommer, så länge får ni nöja er med en bild på prinsens bakdel.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0