Dressyr

Japp, som sagt så var det dressyrträning igår. Var inte klar i stallet förrän halv tio och då var det duschen som gällde, sen stupade jag i säng! Jag var helt slut. 

Jag har aldrig tränat dressyr för Åsa, så det var något nytt. Jag tyckte bra om henne, hon var väldigt logisk när hon förklarade saker så man förstod allt. Hon var inte sträng och stod och skrek (som en del kan göra, fy..) Utan hon pratade hela tiden med lugn röst vilket var väldigt rogivande. Men hon var på som en hök hela passet och puschade oss hela tiden. Sånt behöver jag för att rida ordentligt.

Red mest på volterna och jobbade med formen, gjorde halv igenom samt snett igenom och jobbade med rakställning och skänkelvikningar.

Tarzan var till en början väldigt pigg och framåt, men efter bara en kvart så sackade han ihop totalt. Inte för att han var trött utan han tyckte nog det var skittråkigt, och så blev han irriterad när jag krävde av honom, då blev det ännu värre, haha. Han var verkligen så j*vla lat igår, det var helt sjukt! Eftersom vi jobbade mestadels med nedsittning så fick jag jobba ordentligt med sätet, hela hela tiden. För att behålla takten och "swunget" i hans trav. Vi höll oss till traven nästan hela passet, lite skritt blev det i mellanåt när han gled iväg för att fånga upp honom igen. Galopperade bara några varv på volterna i varje varv.

Åsa tyckte att han hade en väldigt fin hals och att han hade en trevlig och väldigt taktmässig trav. Jag tränade en gång för henne i höstas på en stilhoppningsträning och det kom hon ihåg "Jag minns att han hoppade väldigt trevligt, vad kul att han går så fint på marken med". Alldid kul att få höra sånna kommentarer.
 Med lite träning så kanske vi vågar oss ut på någon lite dressyr tävling i år. Dressyrträningar ska vi i allafall absolut åka på fler utav!




Kommentarer
Tova & Lina - Vinn ett par ridbyxor ♥

Vill du ha chansen att få ett par ‘Mountain Horse Jeanie’ ridbyxor med ett värde av hela 1,200 kronor gratis? Var då med i våran tävling där priset är just dom här ridbyxorna! Det tar bara några få minuter att anmäla sig och ha chans att vinna det här.

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-mountainhorse-ridbyxor.html



Kram!

2012-04-22 @ 12:36:57
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0