Skitvecka..

Ridningen har verkligen legat på hyllan sedan förra fredagen när vet. var ute och vaccinerade. Hela veckan har för Tarzan bestått av vila och skritturer. Jag har haltat fram (tappade en tallrik på foten, det gjorde så ont så jag skrek! Haha) och inte fått på mig stövlarna, sista dagarna har jag också haft sån otrolig mensvärk att jag typ bott i soffan med kramper hela dagarna. Så jag har verkligen inte velat sitta upp..

Nästa helg är det tävling så det känns ju sådär halvkul att haft en sån "vilovecka" nu, men samtidigt blir det nog inga problem att rida upp honom igen i veckan. Han har ju så bra grundkondition. Men vi har missat två träningar nu, vilket inte är bra! Vi har inte hoppar sedan förra tävlingen. Förra helgen var han ny vaccinerad och idag känner jag att eftersom han vilat så mycket i veckan och jag har sånna kramper i magen hela tiden så blir det ingen träning idag heller. Vilket vi behöver inför tävlingen!

Är lite velig hur jag ska lägga upp hoppningen i veckan. Antingen så åker jag till Mullis och löshoppar honom på tisdag och hoppar lite låga gymnastikhinder där själv på torsdag. Eller så åker jag till Västanby på onsdag och hoppar för Sia om hon har plats för mig.

Jag ska klura lite under dagen och ordna ett veckoschema..






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0