tävling 7 April

Lastade in och for iväg tidigare än planerat på Lördagsmorgonen då vi ville ha extra tid på oss pga att vi inte riktigt visste hur väglaget skulle se ut efter snön. Väl framme så var allt jätte "grötigt" och någon ordentlig framridning blev det inte då det inte fanns någon utsatt plats för det, utan den hölls på gårdsplanen som både var hårt och hal. När vi väl kom in i ridhuset där framhoppningen hölls så släppte de in på tok för många hästar samtidigt vilket gjorde att det var lite små kaos då det var trångt och alla red precis som dom ville. Hoppade ca 4-6 språng sedan begav vi oss utåt.

80cm clear round:
Väl inne på banan så skötte han sig fint! Han tittade inte ens på hindren som han gjorde sist, trots att de var väl pyntade. Däremot så blev han lite loj och nonchalant och tyckte att han inte alls behövde lyfta på benen. Så typiskt nog så rev vi sista hindret.

Efter första rundan så varvade jag ner honom lite och lämnade sedan över honom till max som agerade hästskötare medans jag gick nya banan inför andra klassen. Den nya banan innehöll även omhoppning så nu blev det många hinder att hålla ordning på!

90cm A+A:
Inför denna runda så hade jag triggat upp honom lite inne på framhoppningen så han var betydligt piggare! Han sög tag i hindren bättre och lyfte lite mer på benen. Efter första fasen så kändes det super bra. Fortsatte in på fas två, men efter första hindret blev jag avbruten och jag undrade förvånat vad som hänt? När jag kom ut från banan fick jag reda på av mina anhängare att vi rivit ett hinder.

Det blev alltså inga rosetter för oss, men jag är jätte nöjd med min fina kille!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0