massage

Ville gosa lite extra med min sötnöt förut innan jag skulle släppa in dom då det inte blivit så mycket på sista tiden. Så jag tog in honom på gången, eftersom han inte är riden sedan tisdags, en hel vecka sen :'(. Så hade han mycket energi och är nog ganska understimulerad. Han stod och vevade med huvudet, trampade runt och när jag öppnade sadelkammaren så blev han lite smått besviken när jag kom ut utan sadel..

Jag masserade honom lite lätt, jag kan igentligen ingenting utan gör det mest för att mysa. Åh herrigud det blev som att vända på en hand! Han sänkte huvudet och drog en lång suck, så stod han nästan och sov. Mysigt tyckte han nog! Gnodde lite försiktigt och fint på hans rumpa, en sida i taget och när jag hölls på ena sidan så vilade han det benet och riktigt gungade med i rörelserna, han var såå lugn och avslappnad. När jag bytte sida så bytte han ben och vila på, sötnosen.

Jag har faktiskt dom senaste åren vart riktigt sugen på att utbilda mig till hästmassör. Kanske också sadelutprovare, för det går ju liksom lite hand i hand. Massera en häst, konstatera att sadeln behöver bytas och då prova ut en ny. Eller har jag fel? Drömmen vore ju att driva ett eget företag och kunna livnära sig på det.
Låter det som en dum idé?





Kommentarer
Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Missa inte tävlingen på min blogg där du kan vinna en hjälmväska eller stövelväska!



http://ohjuliet.blogg.se/2012/february/tavling-i-samarbete-med-cf-hastshop.html#comment

2012-02-15 @ 18:37:16
URL: http://ohjuliet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0