lastning igen

Lastningen förut gick så j*vla bra! Däremot så hoppade vi över att åka iväg med honom då luckan gick så himla trögt, varken jag eller Emma fick igen den utan att behöva jucka fast" den och det vill man ju gärna inte hållas med när lillen står där inne. Så det får kollas över innan det blir någon tripp. Det är ju livsfarligt att hålla på och ruska på luckan när man ska stänga, både för den som håller i luckan och för Tarzan.

Men han skötte sig verkligen helt otroligt bra! Han följde med in på första försöket, utan att tveka. Han bara gick in, hur härlig känsla är inte det? Jag lät Emma hållas lite bakom honom ändå för att han ska vänja sig. Hon höjde upp luckan, släppte ner den, rasslade med kedjorna (som för tillfället sitter uppe istället för bakbom). Allt för att han ska vänja sig med att det får väsnas där bak. Han vände bak huvudet och tittade lite på henne, men stod lugnt kvar med mig.

Jag måste berätta det coolaste av allt! När vi bestämde oss för att vi var klara så plockade jag av honom benskydd och bootsen så stod vi och pratade en stund, rätt var det är så bestämmer sig Tarzan för att han ville in och kika igen. Så han knallar in, helt själv och ställer sig och äter ur krubban! Hur otroligt är inte det? Min fina, duktiga häst. Emma filmade lite när jag gick in och ut med honom´och typiskt nog är det enda gången han går förbi, såklart. Bara för att kameran är framme liksom? Ska försöka lägga upp den ändå.


Min fina ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0