Månadshoppning

Som rubriken lyder så är det månadshoppning på Hult idag, där jag hade Tarzan stod förut. Klubben ordnar varje månad en hoppträning under tävlingsformer, det ställs fram en bana med numrerade hinder, man får gå banan ja ni fattar.. Det är som en hopptävling men man får ingen rosett om man är felfri, kostnaden är 30kr/start och det ger bra erfarenhet inför tävlingar. Särskilt för mig och Tarzan som inte är vana alls, har suttit och kollat kommande tävlingar nu och jag inser inte hur nära det faktiskt är.


Först och främst ska vi ta oss iväg på träningar, för jag tänker INTE åka på en enda tävling förren vi är så redo man kan bli, jag vill inte komma på en tävling med min frysmärkta travare och inte kunna hålla honom i galopp runt hela banan, att han slängtravar och vi kommer fel mot hindren och flängrider. Nej.
Nu kommer det bli livat kring det här. Men jag vill att det ska se snyggt ut, kännas säkert och bara flyta på, det ska synas hur sammansvetsade vi är som ekipage. Det gäller självklart alla hästar, inte enbart travare. Det finns inget värre än se ett ekipage på tävlingar som inte alls är redo. Det ser bara sorgligt ut i mina ögon.


tänk om jag bara kunde lyyyfta min blick någongång..



Kommentarer
jossan

Varför skulle de bli ett jävla liv? Tycker det är självklart att man inte tar ut en häst på tävlingsbanorna som inte är redo för uppgiften. :-)



Superfin häst!



SV: Åh vad härligt att bo på en gård med stall. Jag har mina små tankar om det jag med.. Men är inte de typ hur dyrt som helst? :o Vad jobbar ni med?

2012-01-15 @ 11:14:00
URL: http://minfux.blogg.se/
jossan

Kan ju dock tillägga att träningstävla det gör jag oavsett om hästen går en bana i galopp eller ej, men självklart inte på några höjder. Första månaden när jag köpt B så traskade vi iväg på klubbens träningstävling och körde markbom. :-) Sånt är bra miljöträning tkr jag

2012-01-15 @ 11:15:02
URL: http://minfux.blogg.se/
Natalja och ridtravaren Hillbilly :)

Bra skrivet :) håller med om att det är flera som tävlar, och inte alls verkar redo för det tyvärr :/



Men därför är det ju bra att det finns träningstävlingar och Clear-rounder o.s.v som man kan träna på :D För det blir ju verkligen som en förberedelse inför tävling! kanonbra för rutinens skull!



Jag och Hillbilly ska försöka komma ut på så många träningstävlingar som möjligt detta år, det är ju så kul! Dock är det inte mkt som händer här där jag bor, och när det väl är så är det dyyyyyrt. Men kul är det, så det är värt det, helt klart ;) :D

2012-01-15 @ 16:32:11
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Sofia

Vad kul att du har kommit igång med bloggen lite mer!! Tänker allt på Tarzan lite då och då jag. ;)



I år ska jag försöka komma ut med min unghäst på lite klubbtävlingar. :) Ska bli SÅ kul! Men nervös är man ju allt!



Så himla roligt att du tycker om Tarzan så mycket. Även om han inte va min så va jag ju medryttare på honom ganska länge och ville såklart att han skulle komma till någon bra så som dig! :)



Mvh Sofia.

2012-01-17 @ 09:29:48
URL: http://sofiastotto.bloggplatsen.se
Josäfin :>

Snygg outfit :D

2012-01-17 @ 12:43:18
URL: http://jossanamigo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0