T8

Har förresten köpt en ny dressyrsadel nu. Var helt inställd på att det skulle bli en Wintec isabell Werth, men blev väldigt intresserad av att känna o klämma lite på Hööks T8a. Åkte in och provsatt den och tyckte den kändes väldigt bekväm. Bestämde mig några dagar senare för att köpa hem den och prova på Tarz, och lämna tillbaks den ifall den inte skulle passa.
 
 
Ganska dålig bild..
När jag först la på den på honom så tyckte jag det såg ut som att den låg för mycket "uppe på" ryggen, vilket syns på bilden. Men eftersom den var helt ny så tänkte jag att den kanske "sätter" sig lite om man bara rider lite lätt i den. Och det gjorde den verkligen. Vi har ju haft lite problem med galoppfattningarna från trav men han tog båda galopperna helt perfekt och det kände verkligen som att tarzan tyckte sadeln var skön. Jag måste säga att jag sitter som en prinsessa i denna sadel och den är såå himla mjuk och skön.
 
hittills alltså bara pluspoäng!


Kommentarer
jossan

Härligt!! Men jag hade breddat den 1-2 bomvidder och sett hur den låg då, för den ligger inte i balans av att döma på den bilden. Utan den ser ut att ligga rätt mycket i bakvikt (tyngdpunkten hamnar för långt bak).

2012-07-04 @ 21:45:26
URL: http://minfux.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0