Träning

Hoppade för Anders idag. Det blev en givande och ganska svår träning för vår del då det innehöll mycket svängar. Byggde upp två kombinationer på vardera långsida (1 samt 3 galoppsprång) och ett litet kryss på mitten att byta galopp över. Till en början var jag väldigt avvaktande själv, tog gärna ner honom till trav (vill ju hela tiden ha full kontroll, vilket oftast gör det svårare för Tarzan att parera sig). Men efter en stund så gick det betydligt bättre. Jag lät honom flyta på och red hela vägen fram till hindren. Även efter hindren kändes det son att jag hade kontroll. Har tidigare haft problem med att få honom tillbaks och att själv sitta upp och TA kontrollen igen, han blir väldigt stark och har ju tidigare dragit mig ur balans just här. Den delen måste jag faktiskt ge mig själv cred för! Vi har ju faktiskt inte tränat på nästan en månad så jag tycker det var ett väldigt bra pass i det stora hela.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0