planering

Har precis kommit hem från jobbet och landade här en stund. Igår vilade Tarzan då jag kände att han verkligen var värd det efter Söndagens hoppträning, så behöver dom ju lite vila i mellanåt. Jag brukar låta honom ha en vilodag i veckan och en promenad/lugn uteritt en gång i veckan, det tycker jag är ganska lagom.

Idag blir det uteritt på grusvägarna här hemma. Den 25e ska vi ha dressyrträning hos en tjej i klubben som bor ganska nära oss, tippar på att det tar 15-20min att rida dit och innan träningen skulle vi gärna vara lite uppvärmda. Så det blir nog lagom att rida dit då tänkte jag, känns ju lite ovärt att köra honom i transport dit liksom. Ska mäta upp ungefär hur lång tid det tar idag tänkte jag.

Tänkte även knåpa ihop ett veckoschema. Mest för min egen skull. Jag har ofta ett veckoschema som sitter på kylen, annars blir det mest att man puttrar runt helt utan mening. Har man ett schema så vet man precis vad man ska göra, då får man ut mer av passet tycker jag.

Hur gör ni, använder ni er av veckoschema eller tar ni bara passet "som det kommer"?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0