Askersund

Som vanligt så har jag fullt upp omkring mig och hinner inte riktigt titta in här så ofta som jag skulle vilja.

Kan i alla fall berätta om tävlingen i helgen. I lördags morgon åkte vi iväg. Min kära vän Emma var med som stöd och häst hjälp. Vi lastade ur och Emma hade hand om Tarzan medans jag gick banan.

På framridningen var det näst intill kaos så jag valde att jogga igång honom ute på fältet bredvid. Han kändes ganska mycket piggare än vanligt (han brukar vara som en mask) och jag försökte busa igång honom lite för att få lite mer bjudning. Efter att jag hade ridit fram honom lite lugnt så tog jag mig fram på banan. Det stod ett litet hinder av ett räcke på kanske 50cm som jag tänkte vi kunde rulla över ett par gånger. Vad gör tokhästen? Jo, han stannar. Blev irriterad på honom då det enbart var larv, så kom på det igen. Då ville han inte vara med längre så han slänger av mig? Vid det här laget så vart jag skit arg på honom och efter mycket om och men så fick jag tag på honom. Hoppade grinden en gång sen var det framhoppning som gällde. Hoppade bara fram några gånger.



Väl inne på banan så kändes han kanon! Han bjöd självmant framåt, vilket han inte brukar göra och allt bara flöt på! Vi hade en otroligt fin galopp och jag red ann rätt på varenda hinder! På hinder nr 5 så var det en oxer som reds ut emot läktaren, han bröt av till trav och tvekade lite, men han hoppade ändå! Därav rev vi detta hinder, sen blev han en riktig räser. Han sprang på lite för mycket så vi rev hinger nr 6 med. Där valde jag att bryta av till trav för att få lite orning på honom. Sedan fortsatte det fint.

Jag var skitnöjd med vår runda men eftersom jag trillade av och redan hade ont i ryggen så valde jag att stryka min 100cm runda. Kändes onödigt med så ont i ryggen. Såg efteråt att vi hade den snabbaste tiden av alla! Kul med tanke på vilken segpropp han  brukar vara. Det gick snabbt men kontrollerat.


Emma filmade så väntar på att hon ska skicka över filmen så ska jag visa den :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0