Hoppträning 16/5

Läser man dom senaste inläggen så kan man inte tro att gör gör något annat än att hoppa med min häst. Haha! Men det är det som är roligt att uppdareta om, det är det som är kul att kunna gå tillbaks och läsa senare.


Hoppade för Åsa igår. Det gick kanoners. Vi hoppade mycket på böjda spår med mer hinder än vanligt, för att få lite svårigheter inlagda. Att vi inte bara ska hoppa en hinder, sedan pusta ut och tänka "tjihoo, vi klarade det" och sedan slappna av och glöma bort att fortsätta rida.

Jag fick även till min ridning ordentligt igår. Avstånden har jag som sagt haft väldiga problem med och när jag rider ann mot ett hinder så håller jag typ andan och får panik.. Haha.
Igår låg fokuset på att jag skulle släppa all panik, jag skulle rida på som vanligt. Sitta tillbaks, hålla i honom och hålla takten. Som Pia sa så blir det tokigt så löser Tarzan det, han fixar det. Jag måste lite mer på att han faktiskt klarar det. När jag väl red som jag skulle och gjorde som Pia sa så gick det galet bra! Då flöt det på ordentligt och vi kom helt rätt hela tiden. Hon tyckte det var stor skillnad från förra träningen vilket alltid är kul att höra. Fick även tips av henne att verkligen hjälpa honom med takten, skulle han mot förmodan slänga in lite trav så ska jag själv bara fortsätta "galoppera" och hjålla den takten, så han lättare hitytar den själv igen.

Detta ska jag verkligen ta med mig till tävlingen på söndag. Jag ska komma ihåg att verkligen andas, slappna av och bara rida. Så kommer det gå galant.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0