Hoppträning 6/5



Lika dålig paintbild som vanligt. Haha.
Träningen i Söndags kändes så himla bra. Skrattade i mellanåt när jag red då Tarzan var helt tokig, skulle trava in i trekombinationen i början av passet men det gick verkligen inte. Han galopperade typ på stället och ville verkligen hoppa! Jag blir så glad när vi tränar nu, för han tycker verkligen det är så himla kul. Han försöker hela tiden göra rätt och varje språng gör honom lycklig! Älskade häst

Började som vanligt med att ha bomserier i trav, som sedan höjdes upp till kombinationer. Vi hoppade väldigt mycket i galopp och jag kände att jag nog börjar få koll på avstånden nu, jag lägger honom aldrig för långt ifrån, utan blir det fel så är det snarare att jag vill få in ett till galoppsprång, fy på mig. Måste lära mig låta honom lösa det lite mer själv. Men oftast gick det fint!

Det ända Anders igentligen sa till mig var att jag får tänka lite på eftergiften i kombinationerna. Jag kände det själv i början att jag inte gav så mycket eftergift in i kombinationen, för att han inte skulle springa på. Nu var det ju inga höga hinder så det gör inte så mycket, men jag måste tänka på det på tävling sen när hindren är lite större att ge ordentligt med eftergift så han kommer igenom språnget ordentligt. Dock på Oxarna ut ur kombinationerna så gav jag ordentligt med eftergift från början, och en del språng kändes otroliga!

Vi avslutade med att hoppa bana (se bilden). Vilket gick kanon. Han landade i rätt galopp hela tiden och jag hann sitta tillbaks och rida ordentligt i kombinationerna, vilket gjorde att vi hann komma till ridning och få upp lite power till nästa hinder. Underbart!!

Skulle ha tränat i Onsdags med, men det var sånt skitväder, bara öste ner. Så vi sköt upp det. Men på Söndag blir det träning som vanligt! Onsdagen åker ev Anna och jag iväg och tränar för Pia, gör vi inte det så blir det träning hemma. Torsdag är det ev. dressyrlektion för oss och på söndagen så är det tävling inbokad! Kommer bli så bra.


Kommentarer
Jossan

Kul att de går bra! Vilken rolig övning, den ska jag nog sätta upp nån dag :D

2012-05-11 @ 19:51:34
URL: http://minfux.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0