Hoppning 13/5

Igår var dett hoppning som gällde, Det har ju regnat något extremt hos oss i veckan vilket gjorde att vi inte kunde rida på banan. Det var helt enkelt för blött och djupt.
Därför blev det ridhuset istället.

Vi gjorde en riktig gymnastikövning igår, studs! Jag älskar att hoppa studs och det ör en jätte bra övning enligt mig.

Tíll en början hade vi 12 upphöjda travbommar, redan här var det mycket att hålla ordning på för hästarna, många bommar och dessutom upphöjda gjorde att dom verkligen fick jobba med bakbenen och att sätta under sig ordentligt.
Detta höjdes senare upp till fem studs. Med tanke på att det är väldigt jobbigt för hästarna så hoppade vi inte mer än 5-6 gånger var. Tillslut lång hindren på ca 80? (Bara uppskattat, vi mätte aldrig) det mittersta ska ju alltid vara högst och det var då något högre.

Hästarna skötte sig super och Tarzan tvekade inte en enda gång. Kände att min sits var helt i balans och vi krånglade bara till den en gång när jag kände redan på första hindret att han drog sig utåt. Lade på skänkeln och krånglade lite för mycket i hans mun kände jag, men hade jag inte gjort det hade han flytit ut för mycket och gått bredvid.
Är supernöjd med både mig själv och Tarzan!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0